Σάββατο 17 Μαΐου 2008

LUIGI TENCO

Luigi Tenco:
IO VORREI ESSERE LA' SULLA MIA ISOLA VERDE AD INVENTARE UN MONDO PIENO DI AMICI.. Vorrei essere là per NON dover diffendere giorno dopo giorno il mio diritto di Vivere...
***
Luigi Tenco: Θα ήθελα να είμαι εκεί στο καταπράσινο νησί μου για να επινοώ ένα κόσμο γεμάτο από φίλους...Θα ήθελα να ήμουν εκεί για να μην χρειάζομαι να προστατεύω μέρα με τη μέρα το δικαίωμά μου να ζήσω. .............................................
UNA VITA INUTILE
Una vita inutile vivrai
se non diventerai qualcuno:
questo diceva a me un signore,
e la sua casa era un reggia.
Una vita inutile vivrai
se non saprai capire il mondo:
questo diceva a me un poeta,
che conosceva mille parole.
***
Provai ad essere qualcuno,
però sono rimasto nessuno.
Provai a diventare un poeta,
ma il mondo non ho capito ancora.
Una vita inutile vivrai,
se non farai di te quel che vuoi:
mi disse un uomo, guardando il mare;
una vita inutile, vivrai ...
*********
Μιά άχρηστη ζωή
Μιά άχρηστη ζωή θα ζήσεις
αν δεν γίνεις κάποιος.
Αυτό μου έλεγε κάποιος κύριος
που το σπίτι του έμοιαζε παλάτι.
Μιά άχρηστη ζωή θα ζήσεις
άν δεν μάθεις να καταλαβαίνεις τον κόσμο.
Αυτό μου έλεγε ένας ποιητής
που γνώριζε χίλια λόγια.
***
Δοκίμασα να γίνω κάποιος
αλλά έμεινα κανένας.
Προσπάθησα να γίνω ποιητής
αλλά τον κόσμο δεν τον έμαθα ακόμα.
Μιά άχρηστη ζωή θα ζήσεις
αν δεν κάνεις τον εαυτό σου αυτόν που επιθυμείς
μου είπε ένας άνθρωπος κοιτάζοντας την θάλασσα.
Μιά άχρηστη ζωή, θα ζήσεις....
Luigi Tenco
Trad. Lunapiena

1 σχόλιο:

  1. Είχε ξεκινήσει μια έρευνα από την εισαγγελία του Σαν Ρέμο. Κατέληξε κάπου;. Τι μεγάλος καλλιτλεχνης. Συγχαρητήρια που τον αναδείχνεις στους νεότερους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena