Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Σονέτο.. του Rainer Maria Rilke


Σονέτο



Στη ζωή μου μέσα τρέμει δίχως παράπονο

κι αναστεναγμό, ένας πόνος σκοτεινός.

Το χιόνι των ονείρων μου, το κατάλευκο χιόνι,

είναι των σιωπηλών μου ημερών, ο αγιασμός.


Συχνότερα όμως προσπερνά το μέγα ρώτημα

το μονοπάτι μου -και νιώθω μικρός και προχωρώ

ανεπηρέαστος παραπέρα, κοντά στη λίμνη,

το άγριο κύμα της να μετρήσω δε τολμώ.
 

Και τότε πληθαίνει μέσα μου μια θλίψη θολή

σαν το γκριζωπό μιας νύχτας θερινής

που μόνον έν αστέρι τη φωτίζει, δω κι εκεί.


Τα χέρια μου γυρεύουνε αγάπη πιο σωστή

και με χαρά θα έλεγα μια προσευχή μονάχα,

που το καφτό μου στόμα δε μπορεί να βρει...



Rainer Maria Rilke


2 σχόλια:

  1. Κάποτε , αν γίνει και σε χάσω
    Θα μπορείς να κοιμάσαι, δίχως
    Πάνω από σε να μουρμουρίζω
    Σαν την κορφή της φλαμουριάς

    Δίχως εδώ να ξαγρυπνώ
    και λόγια ως βλεφαρίδες, τόσο
    το ‘να πλάι στ’ άλλο , ν’ αποθέτω
    στα μέλη, στα στήθη, στο στόμα σου .

    Να σε κλειδώνω, να σ’ αφήνω
    Μονάχη εσέ μ’ ό,τι σου ανήκει,
    Σαν κήπο που τον κατοικούνε
    Σμάρια τα αστέρια κι οι μέλισσες.

    Rainer Maria Rilke

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ω ! εσύ ,
    που δεν σου λέω πως τη νύχτα,
    Κλαίοντας πλαγιάζω,
    Που η ύπαρξή σου τρυφερά με κουράζει,
    Νανούρισμα σα να ‘ταν,
    Ώ εσύ, που δεν μου λες αν αγρυπνάς
    Για χάρη μου πέ μου,
    Πώς θα μπορούσαμε, εντός μας,
    να κρατήσουμε αυτό το μεγαλείο
    αν δεν το είχαμε διόλου χορτάσει :

    Θυμήσου τους εραστές, πόσο γρήγορα,
    Τις εκμυστηρεύσεις μόλις αρχίσουν,
    Λεν ψέμματα κιόλας

    Μόνο με κάνεις .
    Μόνον εσέ μπορώ ν’ αλλάξω
    Μια στιγμή εσύ είσαι,
    το θρόισμα, ύστερα, είναι πάλι
    Ή κάποιο άρωμα που εξατμίστηκε όλο.
    Άχ ! μες στην αγκαλιά μου
    όλες τις έχω χάσει.
    Μόνον εσύ, πάλι και πάλι θα γεννιέσαι:
    Γιατί ποτέ μου δεν σ’ αγκάλιασα..
    σε κρατώ τόσο

    Rainer Maria Rilke

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena