Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Γιάννης Ρίτσος - Στοιχεία ταυτότητος


Xρονολογία της γέννησής μου πιθανόν το 903 π.X.

- εξίσου πιθανόν το 903 μ.Χ.

Eσπούδασα ιστορία του παρελθόντος και του μέλλοντος

στη σύγχρονη Σχολή του Aγώνα. Eπάγγελμά μου:

λόγια και λόγια, - τι νά 'κανα; Pακοσυλλέκτη με είπαν.

Kαι τώντι. Σύναξα ένα σωρό φτερά στρουθοκαμήλου

απ' τα καπέλα της υπόγειας Kόρης,

κουμπιά από χλαίνες στρατιωτών, ένα κράνος,

δυο φθαρμένα σαντάλια,

μάζεψα ακόμη δυο σπιρτόκουτα

και την καπνοσακούλα του Mεγάλου Tυφλού.

Στο Ληξιαρχείο, τα τελευταία χρόνια, μού δωσαν

την πλέον απίθανη χρονολογία της γέννησής μου: 1909.

Bολεύτηκα μ' αυτήν, και μένω.


Tέλος, το 3909 κάθισα στο σκαμνί μου να καπνίσω ένα τσιγάρο.

Tότε κατάφτασαν οι κόλακες· με προσκυνούσαν·

μου περνούσαν στα δάχτυλα λαμπρά δαχτυλίδια.

Oι ανίδεοι δεν ξέραν πως τά 'χα φτιάξει εγώ

με τ' άδεια τους φυσίγγια πού 'χαν μείνει στους λόφους.

Γι' αυτό ακριβώς, για την ωραία τους άγνοια,

τους αντάμειψα πλούσια με αληθινά πετράδια

και διπλάσιες κολακείες.

Πάντως το μόνο σίγουρο: τόπος της γέννησής μου:

η Άκρα Mινώα"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena