Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Σε Σκοτεινούς Καιρούς

Σε Σκοτεινούς Καιρούς

(In finsteren Zeiten)


Δε θα λένε: Tον καιρό που η βελανιδιά

τα κλαδιά της ανεμοσάλευε.

Θα λένε: Tον καιρό που ο μπογιατζής

τσάκιζε τους εργάτες.



Δε θα λένε: Tον καιρό που το παιδί πετούσε

βότσαλα πλατιά στου ποταμού το ρέμα.

Θα λένε: Tον καιρό που ετοιμάζονταν

οι μεγάλοι πόλεμοι.



Δε θα λένε: Tον καιρό που μπήκε

στην κάμαρα η γυναίκα.

Θα λένε: Tον καιρό που οι μεγάλες δυνάμεις

συμμαχούσαν ε ν ά ν τ ι α στους εργάτες.


Mα δε θα λένε: Ήτανε σκοτεινοί καιροί.

Θα λένε: Γιατί σωπαίναν.. οι Ποιητές τους;



Μπέρτολντ Μπρέχτ

(1898-1956)





"Ξέρω: κηρύγματα και ρητορείες πάλι, θα πεις.

Έ ναι λοιπόν! Kηρύγματα και ρητορείες.

Σαν π ρ ό κ ε ς πρέπει να καρφώνονται οι λέξεις

Nα μην τις παίρνει ο άνεμος."


Μανώλης Αναγνωστάκης

6 σχόλια:

  1. Έλα να παίξουμε…
    Θα σου χαρίσω τη βασίλισσά μου
    Ήταν για μένα μια φορά η αγαπημένη
    Τώρα δεν έχω πια αγαπημένη
    Θα σου χαρίσω τους πύργους μου
    Τώρα πια δεν πυροβολώ τους φίλους μου
    Έχουν πεθάνει από καιρό
    πριν από μένα

    Όλα, όλα και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
    Όλα, όλα και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
    Μονάχα ετούτο τον τρελό μου θα κρατήσω
    που ξέρει μόνο σ’ ένα χρώμα να πηγαίνει δρασκελώντας την μιαν άκρη ως την άλλη
    γελώντας μπρος στις τόσες πανοπλίες σου μπαίνοντας μέσα στις γραμμές σου ξαφνικά αναστατώνοντας τις στέρεες παρατάξεις.
    Έλα να παίξουμε…
    Ο βασιλιάς αυτός δεν ήτανε ποτέ δικός μου
    Κι ύστερα τόσους στρατιώτες τι τους θέλω!
    Τραβάνε μπρος σκυφτοί δίχως καν όνειρα

    Όλα, όλα, και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
    Όλα, όλα, και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
    Μονάχα ετούτο τον τρελό μου θα κρατήσω
    που ξέρει μόνο σ’ ένα χρώμα να πηγαίνει
    δρασκελώντας την μιαν άκρη ως την άλλη
    γελώντας μπρος στις τόσες πανοπλίες σου
    μπαίνοντας μέσα στις γραμμές σου ξαφνικά
    αναστατώνοντας τις στέριες παρατάξεις

    Έλα να παίξουμε…
    Κι αυτή δεν έχει τέλος η παρτίδα…

    Μανώλης Αναγνωστάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για την Ε. Βαιγκελ

    Και τώρα έβγα με βήμα ανάλαφρο
    Στης ερειπωμένης πολιτείας
    την παλιά σκηνή,γεμάτη υπομονή
    μα και αμέληκτα το σωστό δείχνοντας.
    Στον ανόητο παράβαλε τη Σοφία
    Στο μίσος τη Φιλία,
    Στο γκρεμισμένο σπίτι
    το λαθεμένο σχέδιο.
    Μα σ’αυτούς που δεν μαθαίνουν
    δείξε με κάποια ελπίδα
    το καλό σου πρόσωπο…

    Bertolt BRECHT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΞΗΜΕΡΩΜΑ
    Δεν είναι τυχαίο
    Που κάθε καινούρια μέρα
    Ξημερώνει
    με το λάλημα του πετεινού
    Που μαρτυρεί από παλιά
    Μια Προδοσία.

    Bertolt BRECHT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνειδητοποίηση

    Όταν ξαναγύρισα
    είδα πως τα μαλλιά μου
    δεν είχαν ασπρίσεικαι χάρηκα.
    Τις δυσκολίες των βουνών
    τις ξεπεράσαμε
    Τώρα μας περιμένουν
    οι δυσκολίες των πεδιάδων.

    Bertolt BRECHT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΡΕΙΑ

    Τότε ήρθε στη συνεδρίαση ο Χαρίλαος,
    πραγματικό του όνομα Γεράσιμος,
    και είπε:"Συναγωνιστές θα νικήσουμε".
    Τον σκότωσαν έπειτα από δυο μέρες.

    Και ήρθε στη θέση του ο Αλέξης,
    όνομα πραγματικό του Νίκος,
    και είπε:"Συναγωνιστές θα νικήσουμε".

    Στο τρίτο κύμα της τρομοκρατίας
    έπιασε θέση λογιστή.
    Τότε ήρθε στη θέση του ο Γρηγόρης,
    επιλεγόμενος Αρμένης,
    πραγματικό του όνομα άγνωστο
    κ’ είπε:"Αδέρφια, θα περάσουμε
    πολλές δοκιμασίες μα θα νικήσουμε".

    Αργότερα ανέλαβε πιο υπεύθυνη δουλειά.
    Κ’ ήρθε στη θέση του η Ρόζα,
    πραγματικό της όνομα Φανή,
    κ’ είπε:
    "Θα πρέπει τώρα να προσαρμοστούμε
    στις νέες συνθήκες".
    ’Οταν την πιάσαν ήρθε στη θέση της
    ο Πέτρος,πραγματικό του όνομα Θανάσης
    κ’ είπε:"Ο δείχτης των απεργιών ανέβηκε"
    Πέθανε αργότερα στο σανατόριο.

    Κ’ ήρθαμε με τη σειρά μου εγώ
    κι ο Πελοπίδας κι ο Στρατής
    ήρθαν παιδιά καινούργια,
    οι καταδίκες ηγετών
    ήρθανε τα πεντάχρονα,
    τα εφτάχρονα,
    οι αλλεπάλληλες επαναστάσεις
    ήρθανε τα συνέδρια,
    η αποκατάσταση νεκρών ηρώων
    ο θάνατος από τα γερατειά
    σκοτείνιασε η σειρά των ονομάτων,
    μπερδεύτηκε η συνέχεια…
    Και είπε ο νέος εργάτης
    στη νέα συνεδρίαση:
    "Σύντροφοι θα νικήσουμε".

    Τίτος ΠατρίκιοςΘα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και τώρα έβγα με βήμα ανάλαφρο
    Στης ερειπωμένης πολιτείας
    την παλιά σκηνή,γεμάτη υπομονή
    μα και αμέληκτα το σωστό δείχνοντας.
    Στον ανόητο παράβαλε τη Σοφία
    Στο μίσος τη Φιλία,
    Στο γκρεμισμένο σπίτι
    το λαθεμένο σχέδιο.
    Μα σ’αυτούς που δεν μαθαίνουν
    δείξε με κάποια ελπίδα
    το καλό σου πρόσωπο…
    ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

    Eυχαριστώ που μου δίνεται η ευκαιρία και το ξαναδιαβάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena