Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ


Γερμανός θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης,
και ποιητής. Δημιουργός του λεγόμενου
 “Επικού Θεάτρου” Κοινωνικής κ α τ α γ γ ε λ ί α ς. 
Τα δύο πιο γνωστά μουσικά θεατρικά έργα 
Κοινωνικής καταγγελίας είναι:
"Ακμή και η πτώση της πόλης Μαχαγκόνι" (1927) 
και "Η Όπερα της πεντάρας (1928). 
Στο έργο αυτό ο Μπρεχτ ασκεί κριτική στην “καθώς πρέπει” 
διεφθαρμένη αστική τάξη του Βερολίνου. 

Γεννήθηκε σαν Σήμερα στις 10 Φλεβάρη του 1898,
στο Άουγκσμπουργκ της Βαυαρίας 
και πέθανε στο Ανατολικό Βερολίνο, το 1956.
Καταγόταν από εύπορη αστική και συντηρητική οικογένεια.
Ο ίδιος έχει γράψει για την καταγωγή του.
^
"Μεγάλωσα σαν γιος καλοστεκούμενων ανθρώπων.
Οι γονείς μου... μού φορούσαν γιακά,
μ' έμαθαν τις συνήθειες εκείνων που έχουν υπηρέτες
και με δίδαξαν.... πώς να διατάζω.
Αλλά, όταν μεγάλωσα... και ε ί δ α γύρω μου,
οι άνθρωποι της τάξης μου... δεν μ' άρεσαν,
το να διατάζω... δεν ήταν του γούστου μου,
ούτε... και το να με υπηρετούν.
Γι' αυτό.... εγκατέλειψα την τάξη μου...
και συντρόφεψα 
με τους μικρούς, φτωχούς ανθρώπους"

O Μπρεχτ σπούδασε
 Ιατρική στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου
και επιστρατεύτηκε... 
ως νοσοκόμος στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το 1933, εξαιτίας της ανόδου του Ναζισμού,
 ο Μπρεχτ αναγκάστηκε 
να  α υ τ ο ε ξ ο ρ ι σ τ ε ί... από τη Γερμανία. 

Στην αρχή κατέφυγε στη Δανία και τη Φινλανδία, 
πέρασε επίσης.... από το Παρίσι 
και στο τέλος... εγκαταστάθηκε στις ΗΠΑ. 

Το 1948 επέστρεψε... στη Γερμανία και έ ζ η σ ε
έως το τέλος της ζωής του.... στο Ανατολικό Βερολίνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena